Search Engine Advertising, afgekort door SEA, zijn advertenties die boven de resultaten van een zoekmachine staan. Je advertenties worden dan weergegeven bij zoektermen die je zelf acht belangrijk te vinden voor jouw business. Je betaalt dus om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te staan zodat je meer opvalt. Een groot voordeel aan SEA is dat je je budget onder controle hebt. Je bepaalt zelf hoeveel je maximaal wil uitgeven waardoor we je campagnes zo optimaal mogelijk gaan uitrollen. Ook heb je 100 % in de hand wat getoond wordt in de zoekresultaten, hoewel je bij SEO dit ook voor een groot stuk kan sturen.


“Ik wil meer bezoekers aantrekken naar mijn website.”

Er is geen garantie dat jouw advertenties altijd worden aangeklikt. Dat hoeft ook niet. Niet iedereen die jouw zoektermen ingeeft, is noodzakelijk een interessante lead. Een grondige voorbereiding is de basis om succesvolle campagnes te runnen. Hoe ga ik hierin te werk?

.1

KEYWORDRESEARCH

.2

ADS

.3

SETUP

.4

LAUNCH

.5

OPTIMALISATIE
  • Keywordresearch (KWR): Beter gekend als zoekwoordenonderzoek, is het in kaart brengen van alle zoektermen die relevant kunnen zijn voor jouw business.
  • Ads: Na een selectie gemaakt te hebben van belangrijke termen werk ik een campagnestructuur uit en worden de advertenties geschreven.
  • Setup: De advertenties worden ingegeven, budgetten worden ingesteld en we stellen alle nodige metingen in om de campagnes te evalueren.
  • Launch: Zodra alle voorbereidingen getroffen zijn, lanceren we de campagnes.
  • Optimalisatie: Eens de campagnes gelanceerd zijn, is dit nog maar het begin. Afhankelijk van het volume worden de campagnes wekelijks of maandelijks geoptimaliseerd en halen we er het maximale uit voor jouw doelstellingen.

Wat kan ik voor je doen?

Heb je hulp of advies nodig met SEA of wil je zelf de touwtjes in handen nemen onder begeleiding? Stuur me een mailtje en we kijken samen wat mogelijk is!