Vaak worden e-mails vergeten bij het uitrollen van je digitale marketing. Waarom pas als laatste hieraan wordt gedacht, is omdat veel bedrijven ervan uitgaan dat het amper resultaten oplevert. De uitleg die je dan vaak te horen krijgt is: “Ik verwijder toch altijd al mijn mails”. Het klopt inderdaad dat een groot deel van je e-maildatabase non-openers en non-clickers zijn. Maar wat met dat kleine percentage dat net wel je nieuwsbrieven bekijkt en doorklikt naar je website? Dit gaat vaak over je bestaande klantenportfolio, maar ook deze willen graag geïnformeerd worden van wat er allemaal gebeurt in je bedrijf. E-mailmarketing is niet de meest noodzakelijke marketingtool waar je eerst aan denkt, maar het is wel het kanaal die ervoor zorgt dat je top-of-mind bent bij je trouwe en potentiële klanten.
“Ik lees toch nooit mijn mails.”
Voor een grondig mailtraject zijn er 5 pijlers waar je aan moet denken alvorens je alles gaat uitrollen:
.1
GOALS
.2
DOELGROEP
.3
BOODSCHAP
.4
LAY-OUT
.5
Numbers
Wat kan ik voor je doen?
Goesting gekregen om e-mails uit te sturen maar geen idee hoe eraan te beginnen? Of geef je het liever uit handen? Neem vrijblijvend contact op.